SEO žije, len mení svoj kabát

SEO nie je mŕtve

Čo môže dať SEO vášmu biznisu? Stále veľa. V tomto článku si povieme, prečo sa do SEO stále oplatí investovať.

Optimalizácia webstránok pre prehliadače (search engine optimalization)je veľmi mladá technológia, rovnako ako internet – ostatne, prvá webstránka vznikla až na začiatku 90-tych rokov 20. storočia. Ozajstné SEO prišlo s firmami Yahoo (1994) a Google (1997). A odvtedy prichádzajú v pravidelných vlnách otázky, či je SEO už mŕtve, poprípade či sa stále oplatí. Je rok 2017 a my tvrdíme – áno, stále sa to oplatí.

To, že sa metódy drasticky zmenili, neznamenajú, že systém sa pominul. Vyhľadávače začali chytrú vojnu s podvodníkmi a spamermi – ak však optimalizujete postupne a poctivo, tak získavate. Investícia do optimalizácie webov je dlhodobá záležitosť. Neprejaví sa okamžite, niekedy až po dlhšom čase – no jej výsledky pretrvajú. Tu sú dôvody, prečo je to tak:

  1. Zvyšujete svoju viditeľnosť. Základný cieľ SEO – viac návštevníkov, viac klientov, viac potencionálnych zákazníkov, viac ozajstných zákazníkov, ktorí nielen pozerajú, ale aj nakupujú. Dobrou optimalizáciou si nielen zvyšujete konverzie (predaj), ale aj poskytujete svojim návštevníkom lepšiu skúsenosť, väčšie pohodlie.
  2. Vyhľadávače sú stále významným rozcestníkom internetového biznisu. Hovorí sa, že sociálne siete preberajú úlohu webu. Je to pravda, ale prichádza k zaujímavému fenoménu – keď inzerujete na sociálnych sieťach, napriek zacieľovacím nástrojom skrátka s reklamami ľudí otravujete. Vyhľadávače sú najkvalitnejší zdroj návštevníkov – pretože pri dobre spravenej optimalizácii vás ľudia hľadajú. Nevnucujete sa im vy – oni idú po vašom tovare, alebo aspoň kategórii.
  3. Dokážete si spočítať náklady a výnosy. Optimalizácia sama o sebe málokedy existuje, väčšinou ju online agentúry ponúkajú v kombinácii s inými nástrojmi. Vďaka analytike si dokážete spočítať, koľko ľudí k vám chodí z PPC reklám, koľko návštev je prirodzených (organická návštevnosť), ako čísla medzimesačne stúpajú a klesajú. V analytike môžete sledovať desiatky až stovky segmentov. A to najlepšie – SEO je dlhodobo výnosnejšie ako reklama. Reklama je okamžitý a nákladný úspech, optimalizácia prináša svoje ovocie nonstop.
  4. Optimalizácia podporuje lokálny obchod. Bez nej by možno ľudia, čo bývajú o tri ulice ďalej ani nevedeli o vašom e-shope. Lokalizácia je pri veľkej časti obchodu veľmi dôležitá. Nie všetko sa dá objednať cez Ebay spoza oceána, najmä služby potrebujete ponúkať vyslovene vo vašom okolí alebo regióne.
  5. Mobilný trh rastie. To znamená, že musíme svoje webové stránky prispôsobovať viacerým platformám. Viac druhov zariadení – viac optimalizácie. Niekedy sa môžete sústrediť aj na predávanie vyslovene cez smartfóny a tablety, ak vám napríklad analytika ukazuje, že viac ako 80 percent vašich zákazníkov prichádza z tohto smeru, tak je to jasné.
  6. Nemať obsah znamená na internete smrť. Vyhľadávače sa veľmi spoliehajú na kvalitný obsah na weboch. Mať statickú mikrotránku, alebo neupdatovaný e-shop nie je veľmi dobré. Vyhľadávače musíte kŕmiť novým obsahom, vtedy budú mať váš projekt radi. Algoritmy sú programované tak, aby sa snažili na stránky dívať “ľudskými očami”, čiže dnes už neplatí, že sa SEO optimalizácia robí pre roboty (crawlery). Vždy sa sústredíte na ľudí.
  7. Vaša konkurencia to robí tiež. Ak optimalizáciu zanedbávate, buďte si istý, že konkurencia nie. Konkurencia bude čerpať benefity a predbehne vás. Vo vyhľadávačoch sa dlhodobo súperí o pozície na prvej strane (lebo na tie ďaľšie strany už málokto zablúdi) a o pozície na prvých miestach. Ak nejaké veľmi výstižné a veľmi hľadané kľúčové slovo tróni na vrchu vyhľadávania a prináša vám návštevníkov – môžete si povedať, že to robíte dobre.
  8. Budujete si značku. Na branding sa dnes už nepoužívajú len klasické marketingové nástroje. Siahnuť treba po všetkom. A stránka bez optimalizácie je ako studňa bez vody. Značka a kredit. Veci s obrovskou hodnotou, pravda, po rokoch tvrdej a trpezlivej práce.