Counter-Strike sa hráva dvadsať rokov a raz mal trochu namále. Séria sa nemusela pohnúť dopredu a mohla ustrnúť. Miesto toho sa predsa len pohla dopredu a tak ju denne hrávajú milióny hráčov po celom svete. Môžu za to drobné vizuálne detaily, aj v podobe herných nožov.
Načo vôbec predstavovať niečo, čo je synonymom svojho žánru. Hra Counter-Strike (pôvode iba mod Half-Lifu) aj po dvoch dekádach stále určuje svetový trend v akčných hrách. Zhlukujú sa okolo nej médiá a profesionálni e-športovci zápolia pred plnými štadiónmi (k nám najbližšie býva takéto podujatie napríklad v Katowiciach, ale množstvo súťaží je aj v Česku a na Slovensku).
V roku 2012 sa však značka ocitla na križovatke. Veľký vydavateľ Valve a tím Hidden Path prišli s vynoveným dielom Counter-Strike: Global Offensive. Upgrade bol nutný, veď staršie hry CS 1.6 a CS Source mali už desať rokov… Jadro tvrdých hráčov bol neoblomné, tí boli schopní tieto staručké mody hrať ďalších desať rokov. Ale ako prilákal nových, mladších hráčov? Bolo jasné, že nový projekt sa musí dostať von.
Ako však dostať všetkých hráčov pod jednu strechu? Nová hra (ktorá navyše začala fungovať aj na konzoliach a preto priniesla nové problémy) mala problém. Uplynul rok a jej sa nedarilo.
A po roku prišiel systém nových skinov. Trebárs Karambit nože CS GO sú veľmi obľúbené a ich objavovanie vedie k hysterickým reakciám youtuberov.
Áno, hádate správne, nový obchod priniesol firmám nové príjmy a nový vietor do budúcnosti. Model predávania drobných vizuálnych hračičiek sa stal svetovým fenoménom. Prakticky všetky veľké herné firmy (bez ohľadu na žáner) musia mať dnes internetový obchod. Pre niektoré tituly (napríklad Fortnite zarobil v minulom roku neuveriteľné 3 miliardy dolárov) ide o zlatú baňu, pre iné ide jednoducho o nutnosť, štandard.
Nové krédo herných vývojarov je jansé: skiny, hračky, mountov, nové zbrane, virtuálnych maznáčikov – predáte čokoľvek, čo je pekné, a máte tak peniaze na vývoj hrateľnosti a nového obsahu.