Virtuálna realita príde možno z nečakaných smerov

Virtuálna realita

Virtuálne technológie prichádzajú. A s nimi možno aj virtuálne kasína.

Keď pred vyše 500 rokmi začal Johann Gutenberg tlačiť knihy, znamenalo to absolútnu informačnú revolúciu, koniec stredoveku. Gutenbergovi sa zdalo dôstojné, že prvá masovo šírená kniha bude biblia. No menej sa už spomína, že rozvoju kníhtlače pomohli následne hlavne “nižšie žánre”. Všelijaké pamflety, ohováračky a veru aj dobová erotika.

Takisto sa vraví, že za rozvojom technológií VHS kaziet, CD-čiek a DVD-čiek – boli tiež nižšie “adult” žánre. No a o rozvoji internetu alebo webového videa ani nehovoríme. Je to trochu paradox, ale naozaj len trochu. Ak by bola virtuálna realita a nové technológie iba monopolom jednej firmy, trebárs Sony, určite by sa dohliadlo nad to, aby technológia bolo použitá len na rodinný obsah. Ale čím viac spoločností sa o toto odvetvie zaujíma, tým viac je jasné, že pred VR nezostane nič imúnne.

Virtuálna herňa

Tak napríklad hazardný priemysel. Už teraz existujú kasína vo virtuálnej realite. Doslova a dopísmena, graficky síce vyzerajú ako desať rokov stará hra, no inak je “vnútri” všetko, čo v ozajstnom kamennom kasíne. A všetko čo potrebujete je napríklad len smartfón, aplikácia a dokúpiteľné okuliare… Žeby toto bola budúcnosť gemblingu? Verte či nie, majitelia kasín sa schádzajú na vlastných konferenciách a presne túto problematiku už niektorí preberajú.

Väčšina virtuálnych kasín je zatiaľ vo forme osekaných dem – tak ako samotná VR technológia, ktorá ešte nespustila svoju revolúciu. No reálne hrať vo virtualite dokážete už v tomto momente. Ak nie ste rozhodnutí konzervatívne preferovať staršie a osvedčené postupy, viď Casino Recenzie.

Znie to logicky – ozaj ste čakali, že v potencionálnej virtuálnej realite sa budeme hrať len akčné hry alebo adventúry? Prechádzať sa po trojrozmernom modeli londýnskeho Toweru alebo katedrále Notre-Dame? Veru nie. Ak sa VR stane vážnym hráčom na trhu, kasína pôjdu do toho naplno. A pre veľa hráčov to bude ideálny spôsob hrania (priznajme si, že je plno hráčov, ktorí nemajú radi okolo seba davy, nechodia do spoločnosti, poprípade sa boja, že by ich pri hraní mohol vidieť zamestnávateľ alebo niekto známy).

Otázka teda nestojí, či sú virtuálne kasína možné, ale ako a kedy sa podarí masovo spojazdniť VR infraštruktúru. Technológia má zatiaľ stále svoje muchy (mimochodom, prvý pokus o jej nasadenie bol už pred dvadsiatimi rokmi). V momente ako bude VR užívateľsky dostupné a nebude vás z toho bolieť hlava, veľké herné spoločnosti vám ponúknu možnosť hrať klasické hry ako poker za peniaze v ich naprogramovanej realite. Hazardné hry majú tu výhodu, že nevyžadujú perfektnú a superdrahú grafiku, ktorú vyrába tím 200 ľudí.

Budúcnosť je dnes

Niekto sa možno spýta, prečo by ste si mali dávať na hlavu helmu a do každého oka si nechať vysielať časť 3D obrazu, keď už dnes je možné hrať pohodlne online, chatovať si pritom s priateľmi a využívať tisíc ďaľších vymožeností. Nuž, možno pred 10 rokmi si nikto nevedel predstaviť, že v roku 2016 bude 50 % všetkých prístupov do online kasín zo smartfónov a tabletov. Dôležité je, aby sa výrobcovia VR hardvéru a softvéru vyhli starým chybám (napr. 3D televízory atď.)

Hranie nie je len “mačkanie tlačítka”, je to komplexný psychologický proces, skúsenosť, hráč potrebuje byť vizuálne stimulovaný, potrebuje novinky a pohodlie. Nové technológie sa pokúsia vstúpiť mu do života a budú minimálne zčasti úspešné. Ale to zistíme až časom.