Dokonalá webstránka neexistuje. Vždy je čo zlepšovať.
Na začiatok zlá správa pre majiteľov webstránok – ak ste si mysleli, že optimalizácia pre vyhľadávače má presné časové limity, dokedy sa dá čo zlepšiť a kedy sa kam dostať – sklameme vás. Ak vám nejaký marketér nevie sľúbiť pevné termíny, neznamená to, že sa vykrúca – naopak, môže to byť veľmi seriózny človek. Len nechce sľubovať nesplniteľné.
Dobrá správa je, v dlhodobom horizonte optimalizácia naozaj funguje. Ale musíte na nej pracovať poctivo, nehľadať skratky alebo dokonca podvody. Optimalizácii sa venujeme počas celej existencie webu. Vlastne, pre SEO manažéra čas nie je až tak smerodajný, rovnako ako rôzne ranky, ratingy a grafy. To všetko sú len pomôcky pre hlavný cieľ, ktorým obyčajne býva zvýšenie návštevnosti webu – a tu treba dodať – zvýšenie predávajúcej návštevnosti. Ľudia, ktorí sa chodia len pozerať, ale nič nekupujú, totiž nie sú u obchodníkov cieľovka.
Obsah je alfa a omega internetu
Hlavnou filozofiou, ktorú vyhľadávače razia, je mať čo najlepší obsah. A nie pre robotov, ale pre ľudí. O tom iste už každý počul. A preto ten kvalitný obsah s pridanou hodnotou musíme tvoriť – bez debaty. Vyhľadávače preferujú často updatované weby, naopak, statické stránky prestanú časom navštevovať a pošlú ich na dno výsledkov vyhľadávania. Tvorba webu preto nekončí v momente, keď vám najatí ľudia odovzdajú hotovú stránku. Informačné mikrostránky dnes už nestačia ani malým firmám.
Mimochodom, nikto presne nevie ako presne fungujú algoritmy, možno len pár pracovníkov v Googli, Microsofte a podobne. Všetky vedomosti v tomto odbore sú zo skúseností a dlhodobých pozorovaní. Plus, rád a pokynov, ktoré nám dávajú samotní zástupcovia vyhľadávačov. Pred časom nám napríklad radili používať SSL certifikáty alebo optimalizovať každý web aj na mobilné platformy (dnes už platí – predovšetkým na mobilné platformy). Napriek tomu veľmi presne poznáme desiatky chýb, ktorých sa majitelia webov pravidelne dopúšťajú a môžeme im pomôcť všetko opraviť.
Bez údržby klesáte ku dnu
Jedným z kľúčových argumentov prečo sa venovať optimalizácii neustále je fakt, že samotné vyhľadávače sa neustále menia. Technológie prichádzajú a odchádzajú a nič na internete nie je také ako povedzme pred desiatimi rokmi. Vyplatí sa sledovať najnovšie trendy a prispôsobovať sa im. Ak sa o webstránku dlhšie nestaráte, s tým, že všetko je hotové – robíte obrovskú chybu. Údržba je nutná, rovnako ako prísun čerstvého obsahu a z času na čas „jarné upratovanie“ alebo rovno kompletný redizajn a prerábka stránky. Vyplatí sa tiež pamätať na fakt, že SEO servis je výborná doplnková služba pri weboch, ktoré sú nielen príjemné na pohľad, ale najmä ponúkajú dobrý produkt. So zlým webom a zlým produktom vám nepomôže ani tá najlepšia optimalizácia na svete.
A ak máte v pláne stať sa z večera do rána autoritou na internete, buďte si istý, že to nepôjde úplne podľa vašich plánov. Všetky veľké projekty, obchody a sledované portály majú totiž za sebou veľký kus roboty a investícií. Nikto sa nestal číslom jeden vo svojom odbore len vďaka nejakej agresívnej stratégii. Za všetkým sú dlhé prebdené noci. Nuž a napokon poznámka – aj samotné vyhľadávače si často dávajú na čas. Algoritmy rozhodne „nemajú radi“ keď sa nimi niekto pokúša manipulovať. Na dobrý výsledok vo vyhľadávaní si musíte počkať.
Zaostrené na konkurenciu
Na trhu nie ste nikdy sami. Vlastne, je tam dosť tlačenica… a každý má rovnaký cieľ. Myslite na to, keď budete zadávať svojmu SEO manažérovi cieľ byť napríklad na určitých frázách na prvom mieste. Ak vaša konkurencia investuje veľa do svojej online prezentácie a neustále sa zlepšuje, máte čo robiť. Platí pravidlo – analyzovať, analyzovať, analyzovať. A nielen konkurenciu, na prvom mieste sledujte vlastných zákazníkov. Je zaujímavé ako často hľadajú niečo trochu iné ako im ponúkate. V džungli internetového obchodu sa prispôsobiť musí predávajúci, nie kupujúci.