Dve jednoduché skratky (B2B ako predaj produktov spoločnostiam a B2C ako predaj zákazníkovi-jednotlivcovi) a dva úplne iné marketingové postupy. Prečo je to prvé o dosť ťažšie ako to druhé?
- Trh je menší. Firmy majú o dosť špecifickejšie požiadavky ako spotrebitelia. Je možné, že majú dlhoročné kontrakty, zafixované dodávateľské reťazce, jednoducho, dostať sa do ich pozornosti je náročnejšie.
- Na skúsenú firmu je zbytočné používať „jednoduché“ lapače. Na získanie zákazky budete potrebovať viac času, energie a kvality. Pre firmy je často rozhodujúca dôvera a dobré skúsenosti z minulosti. Na druhú stranu, keď si po čase rozumiete, máte dlhodobý vzťah, z ktorého prosperujú obe strany.
- Vyššia cena a obmedzené nástroje. Akákoľvek stratégia je zvyčajne drahšia. Musíte viac investovať a viac sledovať návratnosť investícií. Nemôžete si pomôcť jednduchými trikmi ako sú napríklad klikacie reklamy. Čokoľvek výborne funguje u radového spotrebiteľa, necháva skúsených pracovníkov firiem chladnými.
- Máte väčší problém identifikovať kto je vlastne váš zákazník. Musíte byť viac aktívni. Budovať si databázy, oslovovať potencionálnych partnerov. Často chodiť fyzicky do terénu, nielen spoliehať sa na sociálne médiá.
- Čím väčšia spoločnosť, tým menej môžete tlačiť na pílu. Záleží už len na kvalite produktu a jeho relevantnosti. V prípade, že sa pokúšate zaujať väčšiu serióznejšiu firmu, potrebujete, aby vaša prípadová štúdia marketing pre b2b bola presná, vyvážená a naozaj odôvodnená.
S kvalitnou marketingovou agentúrou dokážete nadväzovať nové pracovné spojenia a generovať želaný obrat vo vašom odbore.