V 21. storočí väčšina marketérov zdôrazňuje pri akejkoľvek kampani rolu internetu. Pri tvorbe značky, alebo propagácii však medzi najúčinnejšie nástroje stále platia tie „offline“. Prečo inak by inak mali najviac bilboardov tie najbohatšie firmy, banky a politické strany?
Veľkoplošná tlač a reklama majú obrovský dosah – a nikto sa jej nevie vyhnúť ako sa to dá elektronických zariadeniach. V skutočnosti je aj veľmi lacná – ak si napríklad obchod umiestni veľký shopboard alebo wallboard na svoj majetok, zaplatí len za tlač a umiestnenie. Ale aj prenajímané plochy hoci aj na tých najstrategickejších miestach sú oveľa lacnejšie ako napríklad televízne alebo klikacie internetové reklamy (stačí si prepočítať koľko ľudí ich denne vidí a náklady). Aké sú hlavné výhody veľkoplošnej tlače v reklame?
- Dosah. Ten sa prakticky nepočíta na osoby, ale na veľké časti obyvateľstva, ktoré zasahuje. Skúste ísť niekam autom a nevidieť pár minút reklamy. Je to nemožné.
- Permanentná výstva. 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku. Reklam sú neustále na svojom mieste, nevypnuteľné, neblokovateľné. Ak dôjde k ich znehodnoteniu chuligánmi, máte právo na nápravu.
- Dizajn. Veľkoformátová tlač je nápadná, skvelo viditeľná, farebná, zapamätateľná. Obrovské fotografie od tých najlepších grafikov spoľahlivo pútajú pozornosť.
- Dodanie na kľúč. Firma objednávajúca si relamu sa o nič nemusí teoreticky starať. Reklamné agentúry im predstavia návrhy, zabezpečia vizualizáciu a nápady, postarajú sa o výrobu, montáž a aj kontrolu počas dohodnutého času.
- Technológie. Samozrejme, veľké reklamy sa neobmedzujú len na tlač na veľké plachty papiera. Dajú sa kombinovať so svetlami, informačnými tabuľami, alebo aplikáciámi v užívateľských telefónoch.
- Lokalita. Miesto reklamy je strategické, veľmi dobre vymyslené. Všimnite si, kde napríklad propagujú divadlá svoje hry a banky svoje úvery. Mesto, vidiek, miesta kde sa pohybuje najviac ľudí – všetko je dobre dopredu premyslené.
- Sú impulzom na akciu. Dobre spravený bilboard dokáže ľudí podvedome prinútiť k zákazníckej akcii. A to je hlavný dôvod, prečo ich firmy potrebujú.